Tuesday, November 23, 2010

Att få saker gjort...

När man har extra mycket att göra (både hemma, på jobbet och på fritiden) blir oftast inte mycket gjort. Det går mycket tid till att fundera i vilken ände man ska börja. En sak jag skulle vilja få mer tid för är att läsa böcker. Jag älskar att läsa. Jag pratade med min kompis Johan om det häromdan. Han tror att jag läser jättemycket ;) En annan sak jag borde göra oftare är att träna. Häromdan försökte jag kombinera dessa två saker. Jag gick på löpbandet och läste bok. Ingen vidare kombination faktiskt. Blev alltför ostadigt... Alla gym borde ha små tv-skärmar på sina löpband så att man kan kolla på Krabbfiskarna, Simpsons eller Family Guy när man joggar. Av ngn anledning lyckas jag alltid tajma ngt av dessa program :)

Mina "måsten" (förutom jobb såklart) handlar mest om shopping känns det som just nu. Jag tycker inte att det är så vidare, värst kul att trängas med massa andra i butikerna. Därför är det bra att jag har studion i en ascool klädbutik. Här finns det mesta man behöver i klädväg (samt trevliga kollegor:) förutom en röd maffia/pimp/Harlem-style klänning. jag har fått för mig att jag behöver en röd klänning till min sambos 30-fest på lördag. Jag måste nog in till stan och tampas med de andra shoppingtanterna ändå... :( Inte i det här vädret dock. Värst vad folk krockar å åker av vägen nuförtiden, usch... Hoppas det blir lite mindre halt ngn dag innan lördag...
    Jag ska även shoppa ett nytt rullbord till studion. Ett mindre, smidigare! Har hittat ett på Ikea. Jag hatar att trängas på Ikea, usch...
    Jag gillar att shoppa online. Då slipper man lämna datorn ;) Har beställt lite nytt till studion från Lundbergs Custom. Ska bli nice att testa "Stencil Stuff" - sägs vara mycket bättre än den gamla vanliga sprayblandningen om man vill att trycken ska fastna ordentligt på huden. Bactine har jag oxå beställt. Den har en lite bedövande effekt. Och jag tror faktsikt att det funkar. Blev själv "Bactine-behandlad" när jag var hos tatuerarn i torsdags.
      Ja, jag var ju hos Vilda i torsdags å fortsatte på ryggen. Färg på "kråkan" (tranan) blev det och det blev supersnyggt som vanligt. Ska blogga en bild! :) Nu längtar jag till nästa sittning, för jag har redan glömt hur förbannat j-vla ont det gjorde :)

Nu har jag betalt lite räkningar, sorterat papper. plockat fram min externa hårddisk (som nu är lagad:) och funderar på om jag ska fylla den med saker jag vill spara INNAN min dator avlider. Den har helt klart passerat döhalvan...

Ja, detta blev ett inlägg med totalt onödigt svammel, men ibland behöver tatuerarn skriva av sig. Jag kan avsluta med lite användbar info, så slipper ni känna att ni läste allt detta förgäves:

Denna vecka har jag som vanligt öppet mån-fre. Onsdag och fredag tänker jag passa på att åka så snart jag blir klar med sista kunderna. Kanske kl 16 på onsdag och kl 15 på fredag. Jag ska då försöka göra ngt av alla mina måsten ;)

Nästa inlägg blir roligare - jag ska då blogga Kråkan :)

Puss

No comments:

Post a Comment