Saturday, October 16, 2010

Höstigt värre...

Sitter här i mitt kök och äter brödpinnar (man får alltid med det som extra tillbehör när man handlar på den lokala pizzerian:) Det har varit en fantastiskt fin och kall höstdag idag. Hösten är på något vis inspirationens och nystartens tid. Hösten känns mer som en nystart än vad nytt år gör tycker jag. Man har laddat batterierna under sommaren/semestern och man är peppad att ta friska tag både hemma (fortsätta renovera i alla rum samtidigt) och på jobbet (nya maskiner, nya färger osv...). Kanske anmäler man sig till en onödig kvällskurs. Som man kanske inte har tid med. Men för att det är kul att lära sig saker liksom ;) Jag går just en sådan där onödig kvällskurs. På onsdagar! Men i onsdags morse ringde min fröken och sa att hon var tvungen att ställa in. Tur för mig visade det sig. Jag packade ner mina rullskridskor och åkte till jobbet. "Jag ska ringa en kompis och fråga om hon vill åka rullskridskor med mig", tänkte jag. Och vad händer sen? Jo, jag får ett sms från ovan nämnda kompis där hon frågar "Rulla idag?" (eller ngt liknande;) Telepati! Sagt och gjort! Vi åkte till Area 51 efter jobbet och rullade! Har saknat mina rullskridskor. Så nu har vi bestämt att vi ska rulla minst en gång i veckan! :)



En ny hårfärg passar också bra på hösten! Orange såklart! Som höstlöven! Och har man ändå påbörjat sin backpiece och skaffat ny hårfärg, så kanske man lika gärna kan känna sig inspirerad nog att måla ett självporträtt såhär på lördagskvällen. Inte så likt kanske - men det är symboliken som är det viktiga (Hur lik var Salvador Dali sitt "Soft selfportrait with fried bacon" egentligen?? Just det!;) Måla! Behöver jag göra mer! Har massa fina ramar och tomma dukar som behöver paras ihop och göras fina tavlor av...

Det ska ligga en bild här på självporträttstavlan, men det verkar inte fungera att ladda upp den...

Hmm, vad mer har hänt? Jo, jag köpte ju två st Sunskin-maskiner som är skitbra! Inkörda och spinner som små katter (eller brötar som Hilti-borr - vilket du vill;) Min Maskinisten-maskin har varit på service och kommit "hem" igen. Nu går den som en klocka! Han är duktig han Maskinisten!

Har lovat flera stycken kunder nu att jag ska köpa mig en almanacka för 2011 och börja ta bokningar i januari. December är ju nästan halvfullt på bokningar redan. Men så är det ju jul och massa sådant otyg som gör att vi förlorar några arbetsdagar där... Planerar en resa till Dublin i januari. Trodde jag skulle få chans att kommma bort någonstans över jul och nyår men verkar inte bli så... Nåväl, vi överlever det oxå (som alltid;)

Hade min dator vart snabbare hade ni fått fler bilder. Verkar dessutom som att blogger bestämt sig för att man måste ladda upp alla inläggets bilder samtidigt och inte en och en. Hmm... eller så får jag inse att det är dags för min dator att gå i graven... :(  Nåväl, ni fick en fin höstbild iallafall! :)

Glad höst då alla!

//Little Bird

No comments:

Post a Comment